Contact Info
an image
SC AUTO KLIMATIC SRL
Str. Axente Sever Nr 10, Lazu/Constanta

Email: autoklimatic.office@gmail.com
office@autoklimatic.ro

Mobil: +40 744 360 445

Intrebari Frecvente

Poti sa-mi spui de ce nu-mi merge A/C?

Nu. Putem sa iti spunem care este parerea noastra, sa presupunem care este problema, dar fara a vedea masina, fara a sti care sunt presiunile din instalatie, este aproape imposibil sa stii ce nu functioneaza la masina ta. iti recomandam sa aduci masina la un service specializat, pentru o verificare. Un diagnostic bun va economisi bani si este esential pentru reparatiile viitoare.

Cum functioneaza sistemul AC?

Orice, in afara de 0 absolut, are o anumita cantitate de caldura. Un cub de gheata pare rece cand este atins, dar de fapt, are mai putina caldura decat mana. Asta inseamna ca se transfera caldura din mana catre cubul de gheata. Acesta este principiul de functionare a instalatiei de aer conditionat. Aerul cald este circulat prin evaporatorul rece, timp in care se raceste. Caldura este transferata refrigerantului, care circula prin instalatie. Acesta este supraincalzit in compresor, de unde este impins prin condensator, unde pierde din caldura prin contactul indirect cu aerul exterior de temperatura mai mica. Urmatorul pas este valva de expansiune, care elibereaza o anumita cantitate de refrigerant in evaporator, si asa mai departe. Simplu.

De ce trebuie inlocuit filtrul deshidrator?

Filtrul deshidrator trebuie schimbat de fiecare data cand sistemul este golit, indiferent de motivul pierderii de refrigerant. Trebuie schimbat la fiecare doi ani, pentru ca granulele se sparg si pot infunda valva de expansiune. in timp, acest lucru va duce la nefunctionarea sistemului si poate defecta compresorul. Schimbarea filtrului este esentiala in depanarea sistemului A/C. La orice schimbare a unei componente a sistemului A/C trebuie inlocuit si filtrul deshidrator. Daca acesta nu este inlocuit, pot apare defectiuni majore (si costisitoare) la alte componente ale sistemului. Pentru a primi garantie pentru un compresor, trebuie facuta dovada schimbarii filtrului deshidrator.
Filtrul deshidrator este, pur si simplu, o consumabila, la fel ca si filtrul de ulei sau de aer. Daca vreo componenta a sistemului cedeaza sau este inlocuita, indiferent de motiv, filtrul trebuie schimbat pentru a preveni coroziunea ce poate apare.
Ceea ce pare un discomfort financiar este un beneficiu pe termen lung pentru sistemul A/C.

Este adevarat ca R134A nu raceste la fel de bine ca si R12?

Mii de autovehicule au fost transformate pentru a functiona cu R134A. Reactia clientilor a fost pozitiva. Singura diferenta, remarcata de unii clienti, a fost timpul mai lung de scadere a temperaturii. Unele vehicule nu vor fi transformate. Daca masina are condensatorul si evaporatorul din cupru, recomandam fie schimbarea acestora cu unele mai eficiente, fie readaptarea sistemului la refrigerant tip R12.

Cat costa modificarea sistemului pentru a functiona cu R134a?

Nu exista un tarif fix pentru fiecare tip de masina. in cazul reparatiilor majore, cum ar fi inlocuirea compresorului, poate fi mai ieftina transformarea pe 134a decat reparatia si reincarcarea cu R12. Principala problema este, in orice caz, reperarea componentei defecte a sistemului.

Cum sunt detectate pierderile de refrigerant?

in general se folosesc doua metode. Solutia flourescenta si dispozitive electronice. Solutia fluorescenta este mai des folosita, dar pierderea va fi evidentiata in cateva zile. Multe componente nu sunt vizibile, deci este posibil ca solutia sa nu fie vazuta. Service-urile cer bani pentru refrigerant si solutie si cer clientului sa se intoarca peste cateva zile. Functioneaza, dar te costa timp si bani pentru refrigerantul pierdut. Detectoarele electronice sunt mai rapide si minimizeaza pierderea de refrigerant.

Ce tip de compresor are instalatia ?

Fabricantul si tipul compresorului sunt scrise pe eticheta compresorului. inainte de cumpararea unui compresor, verificati modelul de compresor.

La cat timp trebuie facuta o verificare a instalatiei A/C ?

Ai merge cu o masina fara sa o duci macar din cand in cand la un mecanic? Sau fara sa-i schimbi macar uleiul? Probabil ca nu. La fel ca si masina, sistemul A/C trebuie intretinut pentru a functiona bine, atunci cand ai nevoie de el. Instalatia A/C si sistemul de incalzire ar trebui verificate macar anual. Aceste verificari permit gasirea unor probleme inainte de a deveni grave, si deci costisitoare. Verificarile facute la timp pot mari cu cativa ani durata de functionare a componentelor instalatiei A/C.

Se poate verifica si cantitatea de ulei din instalatia A/C fara a demonta nici o componenta?

DA! Se poate recupera si masura uleiul din instalatie pana la 95% printr-un proces computerizat de recuperare cu statia KT-007. Acest proces dureaza aproximativ 30 minute. Schimbarea uleiului din instalatia de a/c nu a fost niciodata o operatie mai simpla si precisa.

Se poate verifica ce calitate are refrigerantul din instalatia A/C?

Cu ajutorul Ntron Mini ID se poate obtine usor si precis informatii despre puritatea R134. Instrumentul este programat pentru a indica "PASS" or "FAIL" atunci cand este conectat la instalatia de A/C. Acest instrument indica si daca un exces de aer este prezent in sistem. Excesul de aer va cauza performanta scazuta a capacitatii de racire a instalatiei de A/C. Acesta poate fi corectat prin recuperare, evacuare si reincarcare a instalatiei.